تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

اهداف واحد کنترل کیفیت در معدن

    هدف کنترل کیفیت « تامین سیستمی موثر برای تمرکز تمام اقدامات معدن و کارخانه در جهت ایجاد ، حفظ و بهبود کیفیت محصول تولیدی در اقتصادی ترین سطح خواسته شده » می باشد . بنابراین سیستم کنترل کیفیت در سیکلی مداوم اقدامات زیر را انجام می دهد.

    1- برنامه ریزی:

    بر اساس استاندارد های موجود و مشخصه های خواسته شده چگونگی عملکرد و کارخانه برنامه ریزی می شود.

    2- ارزیابی:

    نتایج نمونه گیری از محصول برداشت شده معدن و مواد خارجی شده از کارخانه بطور مستمر ارزیابی می گردد . این اقدام مقایسه ای است برای عملکرد محصول تولیدی با برنامه تهیه شده.

    3- اقدام اصلاحی:

    در صورت عدم حصول مشخصه های کیفی محصول تولید شده ريال دلائل آن بررسی و راه حل آن برای برنامه ریزی و تکرار سیکل بعدی تولید مشخص می شود.

    با مقدمات ارائه شده اگر بپذیریم که کنترل کیفی، بخشی از فرآیند تولید است و نقش موثری در حفظط سطح کیفیتی تعیین شده، دارد.

    بنابراین متداوالترین اهداف این واحد را می توان بصورت زیر بیان نمود:

    * سنجش قابلیت فرآیند برای تعیین میزان توانائی آن در تامین خواسته های کیفی و پیشنهاد بهبود فرآیند.

    * مشخص نمودن مسیرهائی از فرآیند که اشکلاتی در آن وجود دارد.

    * طراحی سیستم اطلاعاتی لازم در قسمت های معدن و کارخانه وهمچنین مدیریت بمنظور ثبت اطلاعات منظم از وضعیت برنامه های کنترل کیفی جهت ایجاد شرایط مناسب و تصحیح عملکرد های نامناسب.

    * اگاه ساختن کلیه سطوح تولدی و مدیریتی در زمینه عملکرد بخشها یا واحدهای ذیربط

    * ارائه برنامه های هدفدار پیشگیری جهت کاهش خطاهای قابل کنترل مدیریت بر پایه « رفع علل خطا » با توجه به پیشنهادات ارائه شده توسط کارکنان واحدهای تولدی برای ارزیابی ، تجزیه و تحلیل و تعیین خط مشی آینده .

    * مرور استاندارهای کیفیتی برای اطمینان از آنها و تفسیر و استفاده صحیح از این استانداردها.

    * تهیه گزارشات ارزیابی عملکرد کل فرآیند و هر یک از ماشین آلات و تجهیزات خط تولید برای تعییم کارائی ، پایائی و قابلیت استفاده از آنها بمنظور پیش بینی های آتی روند تغییرات موثر در کارکرد کل سیستم و هر یک از اجزاء تشکیل دهنده آن.

    * تحلیل هزینه جهت ارزیابی دقیق همه عناصر تاثیر گذار در کیفیت و ارائه گزارشهای دوره ای به مدیر کنترل کیفی.


    این مطلب تا کنون 41 بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ شنبه 12 تير 1395 [ گزارش پست ]
    منبع
    برچسب ها : , , , , , , , , , ,

آمار امروز چهار شنبه 26 مهر 1396

  • تعداد وبلاگ :55475
  • تعداد مطالب :158939
  • بازدید امروز :308210
  • بازدید داخلی :22795
  • کاربران حاضر :211
  • رباتهای جستجوگر:420
  • همه حاضرین :631